woensdag 3 augustus 2011

Kraampakket dag 6, wikkeldeken


Deze foto stond een week of 2 geleden  op mijn blog met als titel 'Nieuw project onderhanden'. Eindelijk kan ik vertellen wat het is geworden. Een wikkeldekentje! Een kleintje deze keer.


In plaats van het kindje iedere keer een jasje aan te trekken voordat het in de auto kan, kun je het kind ook in een wikkeldeken wikkelen. Dit model heeft een gedeelde voetenzak zodat de riem van de maxicosi er gewoon doorheen kan. Het lijkt mij ideaal!

Het patroon komt uit een oude Knip Baby, nummer 2 winter van 2008. Het viel nog niet zo mee om dit tijdschrift te pakken te krijgen. Met behulp van een vriendelijke dame van de bibliotheek is het tenslotte gelukt. Als het goed is kan de baby in deze wikkeldeken tot de leeftijd van ongeveer 4 maanden.

Lieke is een zomerbaby, dus ik heb de stofjes vrij dun gehouden. Het bruine stof met witte stippen is een katoentje en de witte stof is flanel. Lekker zacht! De wikkeldeken sluit met klittenband zowel op de buikbanden als op de buitenflappen.



Update:
Omdat het originele patroon niet meer online staat heb ik het op mijn dropbox gezet. Het patroon voor de wikkeldeken (in 3 maten) kun hier vinden.

27 opmerkingen:

  1. Ik ben hier toevallig terecht gekomen! Wat een mooie dingen maak jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben hier viavia terecht gekomen en vind dat je heel mooie dingen maakt! Die letters ga ik ook eens maken, want wij hebben ook een Lieke!!
    Ze zouden goed van pas komen in haar nieuwe kamer, want die krijgt ze omdat ze grote zus wordt :-)
    Daarom ook dat ik graag dit wikkeldeken zou na-apen voor de baby in spé.
    Groetjes
    Mad Moiselle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Mad Moiselle.
    Ik zou zeggen: aap maar na! De wikkeldeken is niet moeilijk om te naaien.
    De letters zijn leuk om te maken en jouw dochter is vast heel blij met haar eigen naam in haar kamertje.
    Een foto van de naam zou ik leuk vinden!!!

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ellen Adriaanse - van de Ven27 december 2011 om 18:28

    Ik zou heel graag het patroon van de wikkeldeken willen, ben al een tijdje op zoek naar dit patroon maar krijg het niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ellen, mail me even op mrsbusy10@gmail.com

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. van der Linde7 mei 2012 om 15:43

    Wat een mooie wikkeldeken! Zou ik ook het patroon van de wikkeldeken kunnen krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi mrs busy,

    ook ik ben op zoek naar het patroon van deze mooie omslagdoek.
    kan jij me verder helpen?

    lindsey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal,
    Omdat het originele patroon niet meet online staat heb ik het op mijn dropbox gezet. Het patroon voor de wikkeldeken (in 3 maten)kun vinden via onderstaande link:
    https://dl.dropbox.com/u/37483328/Wikkeldeken.zip
    Kopieer het adres in je browser dan volgt de download vanzelf.
    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend lief en fijn dat je het patroon online hebt gezet. Ik ga direct aan de slag.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste

    Ik ben net begonnen met naaien en heb al n wikkeldeken gemaakt, maar dit lijkt me veel praktischer!! Geweldig! Zou ik het patroontje kunnen krijgen aub?

    Geweldige werkjes vind ik hier, de max!!

    Keep up THE good work

    Mariekenlinthout@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig! Ontzettend bedankt voor het patroon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geweldig patroontje! Ik ben fan. Het staat blijkbaar al even op het net maar het blijft super! Dikke merci. Dankzij u voor weinig geld een super dekentje.
    http://aj-stoffenspulletjes.blogspot.be/2015/07/dekentje-voor-in-de-maxi-cosi.html

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super bedankt! Ik was er zo naar op zoek! Ik heb de knippie 2008 waar het patroon in staat, maar ben dat patroonblad al jaren kwijt. Nu weer in verwachting en wil em graag maken! Nogmaals dank! groetjes Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anouk,

      Veel succes met het maken van de wikkeldeken.

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen
  14. De link doet het helaas niet. Kunt u mij ook het patroon eventueel doorsturen?

    Alvast Dankje wel.

    Michelle.kusters21@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De link doet het helaas niet. Kunt u mij ook het patroon eventueel doorsturen?

    Alvast Dankje wel.

    Michelle.kusters21@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste mrs Busy,

    Helaas werkt de drop-box links niet. Kunt u mij wellicht het patroon toesturen?
    Alvast bedankt.
    evelienjansen@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik krijg het patroon niet gedownload kunt u het mij mailen? Dbeukers@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik krijg het patroon niet gedownload kunt u het mij mailen? Dbeukers@live.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Beste Mrs.Busy,
    Ik zou graag het patroon van de wikkeldeken willen hebben, maar dropbox geeft aan dat het er niet meer staat?
    Mijn mail, voor als u het mij zou willen toesturen is; benjabeer100@gmail.com

    Met vriendelijke groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beste Mrs.Busy,
    Ik zou graag het patroon van de wikkeldeken willen hebben, maar dropbox geeft aan dat het er niet meer staat?
    Mijn mail, voor als u het mij zou willen toesturen is; benjabeer100@gmail.com

    Met vriendelijke groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste,

    ik zou heel graag het patroon van het wikkeldeken. Zou je dit kunnen versturen naar caroliencool@hotmail.com? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Mrs.Busy,
    Ik zou graag het patroon van de wikkeldeken willen hebben, maar dropbox geeft aan dat het er niet meer staat? Het lijkt me een heel leuk kraamkado.
    Mijn mail, voor als u het mij zou willen toesturen is: Margie.coppens@gmail.com

    Met vriendelijke groet, Margie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Mrs Busy,

    ik zou graag het patroon van de wikkeldeken hebben, de link doet het alleen helaas niet meer, zou je het patroon naar mij kunnen mailen naar raqueltempel@gmail.com


    Met vriendelijke groet,
    Raquel Tempel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goedemorgen Mrs Busy,
    Heel graag zou ik het patroon voor de wikkeldeken downloaden maar de link naar de dropbox werkt niet. Zou u deze kunnen mailen? Kun je nagaan hoe lang dit mooie goede patroon voortleeft!
    Groetjes Sandra
    sandramaas1978@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen