donderdag 14 maart 2019

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd




Bij de Blokker zag ik een leuk lijstje met een spreuk daarin. In een kleur die mij niet aanstond en de spreuk was ook niet naar mijn zin. Toch bleef dat lijstje door mijn hoofd spoken. Bij een bezoek aan de kringloopwinkel bedacht ik me dat ik zoiets zelf ook wel kan maken. Met een kleur en een spreuk die mij wel past. En eigenlijk is het niet eens zoveel werk.


Wat heb je nodig?
  • oud houten lijstje
  • schuurpapier
  • kwast
  • verf, eventueel in verschillende tinten
  • printer

Hoe maak je het?

Maak het lijstje vetvrij, schuur het en verwijder het stof.
Verf het in de gewenste kleur.
Neem eventueel een tweede kleur verf en strijk met een bijna droge kwast weer over de lijst voor een gemĂȘleerd effect. Laat het geheel drogen.
Kies een spreuk uit en print die uit in een mooi lettertype en een kleur dat bij het lijstje pas. 
Knip het papier op maat en bevestig de spreuk in de lijst.



Ik gebruikte de decoverf van de Action. Als tweede kleur nam ik wat latex in dezelfde kleur als de muur, zodat de lijst goed past in de slaapkamer. Ik printte meerdere spreuken, zodat ik snel kan wisselen als ik dat wil.

Wil je weten hoe je zo'n flesje maakt? Kijk dan hier.


1 opmerking: