zondag 11 november 2012

Klein spijkertasje (recycle)


Van een spijkerbroek maatje 98 maakte ik een tas voor een klein meisje. Natuurlijk opgeleukt met roze details.
 




Het proces van broek naar tas blijft leuk. Elke broek is anders en dat maakt dat een tas er nooit hetzelfde uit ziet. Eerst torn ik de binnennaden los en vervolgens het kruis. Daarna naai ik de voor- en achternaad van het kruis opnieuw met siergaren, dit om de tas iets vlakker te krijgen. Als je de naden niet uithaalt, steekt zowel de voor- als achterkant van de tas uit.





Deze keer heb ik er voor gekozen om de onderkant recht af te knippen. Hierbij heb ik de tas zo lang als mogelijk gehouden.



Aan de zijkant hoekjes innaaien en de basis van de tas is al klaar.



Van de overgebleven pijpen naaide ik een band (50 cm) en die werd ook doorgestikt in bijpassend siergaren. Van het restant van een oud overhemd maakte ik een binnentas.



Mét een binnenzak, deze keer voorzien van een geborduurde applicatie. (Sweet mini's van Der Stickbaer.)



Op de achterkant van de tas naaide ik geborduurde bloemen van vilt.  (Stitch n Stack flower van GG Designs Embroidery.) Het mooiste zou zijn als ik nog een roze knoopje kan vinden in de vorm van een bloemetje dat ik er als hart van de bloem op kan maken.



Mijn plan was om zelf een sleutelhanger te maken met lintjes en kraaltjes. In de winkel kwam ik op mijn zoektocht naar de benodigheden echter dit kant-en-klare hangertje compleet met bedeltje, roosje en hartjes tegen. De afweging was snel gemaakt.





Nu nog afwachten of het dametje de tas geslaagd vindt!

4 opmerkingen:

  1. wat denk je die is vast helemaal blij hiermee ♥ dit heb je werkelijk prachtig gemaakt!!!
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi,heb je keurig netjes gedaan!

    groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vermoedelijk is de ontvanger er hartstikke blij mee! Ik heb laatst met een nichtje samen ook zo'n recycle spijkerbroek tas gemaakt. Helemaal trots dat ze was! Leuk om op je blog terecht te komen, we hebben aardig wat overeenkomsten qua creativiteit en katten!
    Groetjes Tialda
    Gestrikt.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke tas heb je gemaakt!!!
    Daar zal ze vast blij van worden hoor!!!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen