zondag 18 november 2012

Tas met plooitjes

 
Herinner je je dit rokje nog?
 


Ik heb er deze tas van gemaakt.




Ik twijfel nog of ik er een bloemetje op moet maken, maar de tas is eigenlijk al druk genoeg van zichzelf.

Hoe ik het deed? Eerst haalde ik de zoom los, streek de plooien stevig in en naaide ze vast. Daarna de rok binnenste buiten gekeerd en de zoom genaaid.



De rok op de stof (oud overhemd) gelegd en de voeringtas uitgeknipt.



Aan de onderkant van de tas de hoekjes ingenaaid, zodat de tas een bodem krijgt.




Ik knipte een lapje uit het overhemd, compleet met de borstzak, en naaide de lap vast. Dat is weer eens iets anders.



Tenslotte naaide ik met de hand de voering in de tas.



Hoewel ik er handigheid in begin te krijgen, zit deze rits er niet heel erg mooi in. Gelukkig zit het aan de binnenkant.


3 opmerkingen:

  1. Leuke tas heb je gemaakt en je rits valt niet eens op het is dat je het erbij heb gezet :-)
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verdorie, ik zal het gauw weg halen! ;-)

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen