vrijdag 19 april 2013

Resultaat stof verven

 
Het resultaat van het stof verven is best aardig geworden. De lapjes zijn niet helemaal effen, maar mooi gewolkt.
 


Met de gebruikte verf heb ik nog een experiment gedaan. Een nat lapje heb ik bedruppeld met alle kleuren verf. Ziet er veel belovend uit. Toch?



Experiment mislukt! Alleen de rode kleurstof heeft nog iets gepakt. Daaruit blijkt wel dat gebruikte verf niet veel verfkrachtmeer heeft. Ik heb het stofje snel in een rood verfbad gestopt.

 
 
Zie het onderste lapje. Dit lapje is veel gemeleerder dan de eerste serie stofjes. Ik heb het nat in een plastic bakje gedaan en begoten met de verf. Daarna het lapje gekeerd en 24 uur laten rusten.
 
 
 
 
 
 


4 opmerkingen:

  1. Prachtig, lijkt me erg leuk om je eigen stofjes te verven.
    Stinkt de verf erg? Ik verdraag geurtjes niet zo goed, vandaar dat ik het vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Juut,

    Het is echt heel leuk om te doen! Ben net weer bezig geweest. Ik ruik de verf helemaal niet eigenlijk. Ik weet niet waar je woont, kom anders maar even ruiken.:-)

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te weten, dan ga ik het toch eens proberen :)
    Leuk om voor moederdag te vragen :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, dat is een leuk cadeau. Ik heb mijn spullen online gekocht bij "Stof tot verven". Ze hebben daar leuke starterssetjes.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen