zaterdag 25 mei 2013

Klein allerlei bakje


 
 
 
Van restjes stof, bijvoorbeeld stof van een oude spijkerbroek, maak je in een handomdraai een klein bakje.
 
Het meeste tijd kostte het mij nog om een achthoek te vinden. Uiteindelijk heeft Mr Busy er één voor me gemaakt. Die moeite kan ik jullie dus nu besparen. Hiermee krijg een een bakje van 7 centimeter in het vierkant.
 
Download hier het patroon van een achthoek. Knip het patroon twee keer uit.
 


Leg de stukjes stof met de goede kanten op elkaar. Speld het patroon erop.



Naai om het patroon heen. Zorg ervoor dat je één kant gedeeltelijk open laat. Knip de zoom af tot circa 6 mm en knip de hoekjes kort af.



Strijk de zijde die je hebt opengelaten, zodat er een mooie scherpe rand in zit. Dan is het dadelijk heel gemakkelijk om de stofjes juist te vouwen.

 
 
Keer het lapje en druk de hoekjes voorzichtig goed uit. Speld de open kant dicht.
 
 
 
Naai kort op de kant helemaal door. 



Leg de hoekjes van één zijde op elkaar. Begin te stikken vanaf de hoek, recht naar beneden. Doe dit bij vier hoeken.



En klaar is je bakje. Goed voor knopen, muntgeld, oorbellen......
 



9 opmerkingen:

  1. Supertof idee ! Staat op mijn lijstje, hoe lang dat ook al is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij komt ook op die van mij te staan, en die van mij is ook niet kort. Erg mooi dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb ik direct op pinterest gezet :)
    groeten Christine
    (van creastine.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank u Mr. Busy, dank u Mrs. Busy ! De max gewoon, ik kan je patroontje vergroten als ik wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb net het mandje gemaakt,ga nu nog eentje maken maar dan een stuk groter,eerst het patroon aanpassen dus.Bedankt,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gemakkelijk te maken toch! Veel succes met het maken van het grote mandje. Enne... foto's zijn altijd leuk! ;-)

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen