dinsdag 26 november 2013

Een tante Hilde pop



Dit is dan mijn eerste tante Hilde pop. Het patroon komt uit haar boek: De poppen van tante Hilde.

Het madammeke was al lang af, maar miste nog een gezicht. En een pop zonder gezicht dat kan toch echt niet! Een maand lang heb slingerde de pop door mijn huiskamer en stelde ik het borduren uit. Ik zag er tegenop en was bang dat ik de pop zou 'mismaken'. Uiteindelijk, op de verjaardag van mijn nichtje, de nieuwe poppenmoeder, maakte ik het in een half uurtje af. En eigenlijk stelde het niets voor. Het moeilijkste was nog het plaatsen van de spelden en Hilde geeft daar goede aanwijzingen voor.



Stiekem ben ik wel trots op het resultaat. Het is een lief gezichtje geworden.






Achteraf duurde het maken van de foto's langer dan het borduren, want ja, die katten hè.





Het vestje is gemaakt van een klein restje fleece. Een eventuele volgende keer maak ik dat toch anders.



4 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek nu een jaar en ikheb al 25poppen gemaakt en het blijft plezant, ook de kleedjes....en dat gezicht, daar wacht ik ook nog altijd zo lang mee....
    Ze is prachtig, die van u, op naar de volgende

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat maak jij mooie poppen, en zoveel! Grappig dat ook jij wacht met het gezicht maken.

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen
    2. Ja ik heb altijd de schrik dat ik daarmee heel de pop, en dus ook al het werk, ga verbrodden....

      Verwijderen