zondag 29 april 2012

Cakeballetjes

Ik zag het bij haar en was meteen verkocht. Dus bestelde ik bij Bol.com mijn eigen apparaat: een cakepopmaker.



En het werkt fantastisch! De cakes komen er mooi rond en bruin uit. En ze smaken nog goed ook; niet geheel onbelangrijk.

Mijn simpele recept, genoeg voor 12 balletjes:
50 gram zachte boter
50 gram basterdsuiker
1 zakje vanillesuiker
1 ei
50 gram zelfrijzend bakmeel

Mix de boter met de suiker tot een egale lichtgele massa.
Voeg het ei toe en mix een minuutje door totdat het ei geheel is opgenomen.
Meng het zelfrijzend bakmeel er doorheen.
Schep een flinke theelepel beslag in de kuiltjes en bak 4 minuten.
Draai de balletjes om en bak nog 2 minuten.



De volgende keer worden ze niet meteen opgegeten, maar ga ik ze decoreren. En een hartige versie ga ik ook nog proberen.


Verder ben ik net terug van de stoffenmarkt en dit is mijn buit.



Ik heb leuke ideeën voor dit stof (al zeg ik het zelf), maar kan er nog niet over uitwijden. In ieder geval ben ik van plan van een gedeelte van de stof een rokje te maken.

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je hem ook gekocht hebt. Ben benieuwd of hier binnenkort ook nog nieuwe uitprobeersels te lezen zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen