woensdag 25 april 2012

Yoghurttaart

Voor deze taart maak ik gebruik van een pakje (ssst, niet doorvertellen). Jaren geleden heb ik deze taart ooit gemaakt en omdat ie zo lekker was, ben ik hem blijven maken. Natuurlijk wel op mijn eigen manier!




Voor 12 stukken.

Ingrediënten:

Bodem:
tarwekoekjes, circa 220 gram, verkruimeld
125 gram gesmolten boter

Vulling:
Dr Oetker kwarktaart naturel (zonder bodem)
1 beker yoghurt naturel, 350 ml
1 beker yoghurt met perziken en/of abrikozen, 350 ml
1 beker slagroom
3 blaadjes gelatine

Extra:
mixer
taartvorm, 24 cm
bakpapier (+ taartrondje)

Oops, per ongeluk verkeerde pak gekocht mét kruimels voor de bodem

Bekleed de taartvorm met bakpapier (en een taartrondje).
Vermeng de koekkruimels met de boter en stort in een taartvorm.
Druk aan en strijk glad met de bolle kant van een lepel.



Week de gelatine 10 minuten in koud water.
Meng het taartpoeder uit het pak met 400 ml water en mix een minuut op de laagste stand.
Voeg slagroom en yoghurt toe. Klop 3 minuten op de hoogste stand.
Verhit een eetlepel water in een pannetje en los de gelatine op. Giet dit de laatste 10 seconden van het mixen bij het yoghurtmengsel.
Giet het mengsel op de bodem.
Strijk glad met de bolle kant van een lepel.
Laat tenminste 4 uur opstijven in de koelkast.




Je kunt de taart nog garneren met vruchtjes en slagroom, maar niet iedereen houdt daarvan en ik vind de taart zo mooi genoeg.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten