maandag 23 april 2012

Hoes voor punchmachine


Tja, eerlijk is eerlijk, ik moest even wennen aan het resultaat. Het is een beetje kitcherig/frivool. Niet helemaal (lees helemaal niet) van wat ik zelf gewend ben om te maken. Ik heb besloten het toch leuk te vinden. ;-)

Vierkante lapjes organza heb ik op een grote lap organza gepunched.




Daarover heen wat organzalint gepuncht.



Over de linten heengenaaid en de lap helemaal doorgestikt om het wat steviger en duurzamer te krijgen. Uit de lap patroondelen geknipt en een hoes in elkaar gestikt voor mijn punchmachine. Hier en daar nog een bloemetje vastgezet.

Het idee komt uit een Stitch@home met wat aanpassingen van mezelf. Ik heb aan de onderkant van de hoes satijnen biaisband gestikt en een lus aan de bovenkant zodat ik de hoes gemakkelijk kan verwijderen van de machine.

Het is geen hoes die jaren meegaat, denk ik. Tegen de tijd dat deze hoes uit elkaar valt, maak ik wel weer een nieuwe. Ondertussen heb ik mooi kunnen oefenen met punchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten