maandag 25 juni 2012

Theezakjes om mee te spelen


Gisteren nog eens aan de slag gegaan met de vilten theezakjes. Nu is het beter naar mijn zin. De kleur roze is gebleven, daar zijn de meeste kleine meisjes dol op. Het theezakje en het labeltje zijn iets kleiner geworden, zodat ze beter in de kleine kopjes passen. Alleen het theezakje is nu gekarteld, beide vond ik iets te veel van het goede. In plaats van het theezakje te vullen met kussenvulling, heb ik een donkerbruin vilten lapje meegenaaid. Zo lijkt het er meer op dat er thee in zit.

Dit weekend heb ik ook wat kasten op zolder uitgemest. En kijk eens wat er te voorschijn kwam: mijn eigen servies waar ik als kind mee heb gespeeld. Kwam dat even goed uit. De kopjes zijn een stuk kleiner dan die van mijn nichtje, maar alla.




Theezakjes maken?
Nodig:
Roze, wit en bruin vilt
Wit bandje van 3 mm breed
Wit en roze garen
Textiellijn
Kartelschaar en schaar
Naald

Knip een bandje van 13 cm lang.
Knip (of snijd) 2 roze lapjes van 2,5 bij 2 cm.
Knip (of snijd) 2 witte lapjes van 3,7 bij 4 cm.
Knip (of snijd) 1 donkerbruin lapje van 2,8 bij 3,6 cm

Plak het bruine vilt middenin een wit lapje. Gebruik heel weinig lijm, zodat het net vast zit.
Plak het witte bandje erop met circa 1cm op het witte lapje.
Plak het andere witte lapje erop.
Naai de witte lapjes op elkaar, net op de rand van het bruine lapje. Start met een kruisje om het bandje extra goed vast te zetten.



Lijm het witte bandje tussen de roze lapjes en naai rondom. Start weer met het kruisje door het bandje. 




Ook verkrijgbaar in mijn webshop.


3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee, daar zouden de meiden hier een hoop lol mee beleven, die zijn nogal van het theezetten enzo! groetjes,
    Marieke
    www.threeforaparty.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen