zaterdag 27 oktober 2012

Home made cookies


Al tijden geleden liet ik de koekjesstempel 'Homemade' zien. Eindelijk kwam ik er toe om het eens te testen. Ik gebruikte het recept dat bij de stempel zit. Enigzins aangepast, dat wel.



Ingrediënten:
250 gram boter
140 gram kristalsuiker (ik gebruikte rietsuiker)
1/4 theelepel zout
1/2 theelepel bakpoeder
300 gram bloem
1 eidooier
2 zakjes vanillesuiker

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 190 graden.
Gooi alle ingrediënten bij elkaar en maak een deeg. Ik deed dat in de keukenmachine.
Maak er een bal van en leg het deeg een uur in de koelkast.
Strooi flink wat bloem op je werkblad én je deeg en rol het deeg uit tot een lap van 5 mm. Ik gebruik daar speciale stokjes voor, keihandig!
Stempel het deeg en steek de koekjes uit met een ring.




Leg ze op een vel bakpapier en bak de koekjes in 8 minuten gaar.
Laat ze uitdampen op een rooster.




De vorm is leuk, echt waar. Maar het resultaat valt me weer wat tegen. De letters blijven niet scherp, dat is logisch hoor, maar wel jammer.

Update:
De tweede batch ziet er beter uit. Deze koekjes zijn op een hogere temperatuur gebakken en blijven beter in model (recept aangepast). Op de foto zien ze er eigenlijk best goed uit! O.K., misschien moet ik dan toch de 'Eat me' versie ook maar gaan aanschaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten