vrijdag 21 oktober 2011

Rust!


Aaaaah, rust!

Na drukke werkweken en nog drukkere weekenden hebben we nu een rustig weekend voor ons zelf. Vandaag ga ik in ieder geval pompoenpuree maken voor in de diepvries en kruip ik achter mijn naaimachine. Misschien heeft mr Busy geluk en maak ik vanavond iets extra lekkers voor het diner. Ik kan op mijn gemak bedenken wat ik voor onze gasteter ga maken voor morgen en me verheugen op de stoffenmarkt die op zondag in een plaats vlakbij is.

In de nieuwste knip heb ik erg leuke modellen gezien (16, 17, 20) combinaties van nepleer met stevige stretchstof. Eens kijken of ik daar stof voor kan scoren. En het vestmodel 21 is, denk ik, een gemakkelijk project dat zo klaar is. Volgens mij is het zo'n heerlijk warm vest wat je niet meer uit wilt doen. Het probleem is dat er bij mij in de ongeving maar één stoffenwinkel is. Hoewel ik daar erg blij mee ben, kan ik er vaak niet kopen wat ik wil hebben. Vooral de wat meer bijzondere stoffen hebben ze niet of zeer beperkt. Online kopen is niet echt een optie. Kleuren zijn op het scherm heel anders en ik wil kunnen voelen voordat ik koop!

Inmiddels ben ik halverwege de dag. Belle trekt steeds het stof van de tafel en gaat erop liggen.



Als ik haar wegjaag gaat ze slapen op de stoel achter het naaimachine en zit ik op het puntje van die stoel te naaien. Het vlot dus aardig! 




En de pompoenen liggen al in de oven.




Vanwege computerproblemen kon ik dit bericht pas veel later plaatsen dan gebruikelijk. Het ziet er naar uit dat de computer een keer nagekeken moet worden. Regelmatig loopt ie vast en moet je hem uitzetten en opnieuw beginnen, maar gisteren hield hij er helemaal mee op en kreeg ik hem niet eens meer opgestart. Mr Busy is ziek thuis en kon het ding gelukkig wel aan de praat krijgen. Fijn hoor een nieuwe computer, gelukkig zit er garantie op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten