maandag 28 januari 2013

Nieuw quiltproject


 
 Zelf was ik helemaal weg van de stofjes voor deze quilt die ik maakte voor mijn petekind. Ik besloot een jelly roll te bestellen van dezelfde serie met wat bijpassende stofjes.
 
 
 
Het idee was om een jelly roll race quilt te maken, maar uiteindelijk vond ik dat toch wat te simpel en zonde van de stof.
 
Ik heb een patroon gevonden en ben aan de slag gegaan. Ik word al blij als ik al die mooie stofjes mijn tafel zie liggen. 

 
 
Omdat je de strips niet kunt wassen heb ze eerst uitgespreid over de strijkplank, nat gespoten en gestreken. Daarna nog een keer flink met het stoomstrijkijzer behandeld. Hopelijk krimpt de quilt dan niet zo erg als ik hem later ga wassen.

 



De strips zijn 2 1/2 inch breed en ik sneed er stukjes van 5 inch van: een hele stapel. Het strijken en snijden van de stof is bijna meer werk dan het naaien van de top.

 
 
Vervolgens ging ik kettingnaaien. Eerst twee stukjes aan elkaar, dan de twee keer twee stukjes aan elkaar naaien tot vier en tenslotte acht stukjes aan elkaar naaien. 



De stapel is nu ongeveer voor de helft verwerkt. Ik houd je op de hoogte van de vorderingen!

4 opmerkingen:

  1. oh wat een mooie stofjes! Ik ben benieuwd naar je quilt!
    eigenlijk zou ik dat ook graag eens doen en het maken van zo`n top zou ik nog wel zien zitten, maar dan dat vastnaaien op de onderlagen,dat zou er bij mij waarschijnlijk nooit van komen.
    Nisschien als ik met pensioen ga binnen +-25 jaar haha
    Maren (hoemmelke.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stoffen combinaties
    Groetjes Marjon

    BeantwoordenVerwijderen