zondag 13 januari 2013

Las Vegas quilt


De Las Vegas quilt is helemaal af! O.K., ik moet hem nog geen keer laten uithangen zodat het wat strakker wordt, maar vooruit.

De witte stukken zijn gemeanderd, de gekleurde blokken zijn voetjebreed doorgestikt met een speciale quiltsteek en de rand heb ik een aantal malen recht doorgestikt. Het is weer eens wat anders en ik ben blij met het resultaat. 







Heel goed is het niet te zien, maar de quiltsteek lijkt op een handgemaakte quiltsteek. Je maakt hierbij gebruik van transparant garen op de klos en gekleurd garen in het spoeltje. Het was nog een heel karwei. De blokken hebben een heleboel verschillende naairanden en ik moest telkens de quilt draaien. Pfff, wat een karwei, ik meander liever!



Een nadeel is dat de doorgestikte blokken aan de achterkant in kleur zijn. Ik moest er even aan wennen, maar vind het nu mooi.



Een bijpassend label kan natuurlijk niet ontbreken.



Op naar het volgende project!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten