vrijdag 29 juli 2011

Kraampakket dag 2: wikkeldeken


Ik was meteen helemaal weg van het katoenen stofje waarvan deze wikkeldeken gemaakt is. De voering is van een mooie kwaliteit rode fleece. Beide stoffen heb ik gevonden bij het stoffenspektal in Valkenswaard.

De wikkeldeken ziet er kleurig uit en ik was echt blij met het resultaat. Zeer teleurstellend was het dan ook dat mijn neefjes en nichtjes meteen riepen dat de deken voor een meisje is. Achteraf moet ik het misschien toch wel enigzins met ze eens zijn. :-(

Achteraf maakt het gelukkig niks uit, Lieke vindt deze kleurtjes ook vast mooi! Maar wat te doen als het een jongen was geweest?!?!


Het patroon heb ik hier vandaan. De site is frans, maar je kunt het patroon ook downloaden in het engels. Voor de inlogcode moet je wel eerst even een mailtje sturen.

Afwijkend van het patroon heb ik deelnaden in de voering aangebracht waar de buikbanden tussenin genaaid zijn. Dat vond ik mooier afgewerkt. De buikbanden en de omslag van de wikkeldeken sluiten met klittenband. Het is een lekker warme wikkeldeken voor een baby van 4 tot 9 maanden.

3 opmerkingen:

  1. Hallo, wat een leuke wikkeldeken! Heeft u dit patroon nog en zou u dit eventueel door willen mailen? Op de link van die franse site staat nu een andere wikkeldeken en ik vind deze echt mooier. Hopelijk wilt u mij het patroon sturen!

    Alvast bedankt,
    Vriendelijke groet,
    Sanne Kohl
    (sannekohl89 'at' hotmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik ben gek op het wikkeldeken en beval binnen 6 weekjes van een zoontje. Graag had ik dit gemaakt, en ik heb ook reeds je patroon terug gevonden, maar nergens vind ik terug hoeveel stof en biais ik nodig heb. Kan je mij helpen?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, de wikkeldekens die ik heb gemaakt zijn inmiddels versleten en heb ik niet meer. Ik kan het helaas niet meer voor je nameten.
      Geniet straks van je zoontje!

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen