maandag 12 september 2011

Les couleurs de France

We zijn weer terug van weg geweest!

Mr Busy en ik hebben genoten van een heerlijke vakantie in Frankrijk. Wat was het fijn om eindelijk de zon te zien en lekker buiten te kunnen leven. Dat heb ik deze zomer gemist in ons kikkerlandje.

(Zuid-)Frankrijk is echt ons vakantieland. Behalve de temperatuur houden we ook van de zuidelijke manier van leven; een stuk rustiger dan hier. Eten is er veel belangrijker en dat merk je aan het aanbod in de winkels en zeker op de markten. Wij passen ons aan aan de Fransen; leven een stuk langzamer, nemen de tijd om te koken en van de maaltijden te genieten.

Frankrijk is erg kleurrijk. Denk maar aan de markten met al die verse produkten, de groene Drôme, de paarse lavendelvelden en de gele zonnebloemen die verbouwd worden in de Provence. Maar helemaal geweldig vind ik de kleuren die de fransen aan hun huizen geven. Onderstaande foto's heb ik allemaal gemaakt op één dag in Colmar (Elzas). De mooie, en vaak felle kleuren van de gevels geven de vakwerkhuizen een extra dimensie.





Zou het niet geweldig zijn om in zo'n huis te mogen wonen? Wij hebben ooit eens geprobeerd om ons gewone, saaie, bakstenen huis op te leuken en de voordeur in een mooie lichtgroene kleur geverfd en het kozijn een tint donkerder. De overbuurvrouw kwam toen klagen, ze vond de kleur afschuwelijk. Zo te zien maken ze zich daar in Frankrijk helemaal niet druk over. Onze  buurvrouw heeft er overigens wel zo'n vier jaar tegenaan moeten kijken.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je terug bent:) Ik kan me voorstellen dat je vakantie erg leuk was.Dank je voor alle deze mooie beelden:)

    BeantwoordenVerwijderen