vrijdag 20 januari 2012

Praktisch tafelzeil


Het is al weer een aantal maanden geleden dat ik vertelde dat we onze slaapkamer zouden gaan opknappen. Al die tijd hebben we gelogeerd in ons eigen huis (lees: in de logeerkamer geslapen!). Mr Busy was al lang klaar met texen en schilderen, en het wachten was op de slaapkamer die gerestaureerd zou worden door een restaurateur. We hebben het bed, nachtkastjes en stoelen van gekregen dat ooit van de opa van mr Busy is geweest. Het is niet echt antiek, maar toch zeker wel 80 jaar oud. Mijn schoonvader zegt altijd dat hij in dat bed is verwekt.  ;-) Omdat een mooi ladenkastje ontbrak hebben we tevens opdracht gegeven om er een bijpassend ladenkastje bij te maken.

Enkele dagen geleden werden de meubels gebracht. Het kastje is echt heel mooi geworden. Voor onze niet-professionele ogen lijkt het kastje even oud als de andere meubels.Wij zijn er erg blij mee.

Voordat het kastje ingeruimd kan worden moet de bodem bedekt worden. Normaliter gebruik je daar kastpapier voor, maar het leek me mooi om daar eens tafelzeil voor te gebruiken. Gelukkig heb ik een webwinkel voor tafelzeil dichtbij huis, dus even bellen en ik kon het zeil al meteen gaan halen. Na het nodige meet- en snijwerk kun je op onderstaande foto het resultaat zien.






Ook voor de lades van het nachtkastje heb ik tafelzeil gebruikt. Omdat dat maar een klein stukje is en ik bang ben dat dat snel gaat schuiven, heb ik er reepjes tafelzeil omgenaaid. Op dezelfde manier als ik bij de placemats heb gedaan. Ik heb het idee dat het nu steviger is en ook een stuk steviger ligt.







Ik ben heel tevreden zo. De kastjes kunnen nu ingeruimd worden. We slapen inmiddels al weer op onze eigen slaapkamer, weliswaar zonder gordijnen. Die zijn besteld, maar nog niet klaar. Foto's van de slaapkamer volgen zodra alles in orde en naar onze zin is!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten