dinsdag 19 februari 2013

Vuurtoren


Ik ga nog maar even door met oefenen.

 

 
 
 
Voor het quilten.
 


Tja, en dan zet je in de haast de bies er aan de verkeerde kant aan. Stom! Ik was te lui om het uit te halen en heb de bies aan de voorkant heel netjes vastgenaaid. Je ziet er niks van.



De cursus 'Little landscapes' van de Quilt University is begonnen. De eerste les gaat over kleur- en stofgebruik. Hoe krijg je door het gebruik van verschillende kleuren en motieven diepgang in je landschapje: hoe verder weg, hoe kouder en vlakker de kleuren worden. Als huiswerk hebben we onder andere opgekregen om landschapjes te zoeken (foto's) die beantwoorden aan die regels van  kleur, maar ook twee landschapjes die daar dan juist niet aan voldoen en vervolgens aangeven waarom de kleuren juist anders zijn.

4 opmerkingen:

  1. Wat een kunstige vuurtoren!
    Ik quilt ook tussendoor maar absoluut niet zo verfijnd als dat jij dat kan.
    Het lekkere weer van de voorbije dagen heeft ook mij aan het zomernaaien gezet. Ik ben bijna klaar met mrs Rose White en mister Forrest Bump.
    Morgen start ik een give-away en vliegen de vogels uit naar volgers.
    Je kan alvast een kijkje nemen op:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte,

      Zo verfijnd is mijn quilten ook niet hoor. De vuurtoren en de schelpen zijn gewoon geborduurd.
      Ben benieuwd naar de mr and mrs.

      Groetjes,
      Mrs Busy

      Verwijderen
  2. Leuk!! waar heb je het patroontje van de vuurtoren en het bootje vandaan gehaald? Ik heb al gezocht op internet, maar ik kan ze niet vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betsy,

      Het patroon is van Amazing Designs: http://www.allbrands.com/products/205-amazing-designs-pfmc-nz4-sewing-with-nancy-ziemans

      Groet,
      Mrs Busy

      Verwijderen