maandag 25 maart 2013

Oefenen

 
Restjes stof weggooien kan ik niet zo goed, tot grote wanhoop van mr Busy. Vandaar dat ik besloot om er kaarten van te maken. Ook een goede manier om nog wat technieken te oefenen of op kleine schaal wat uit te proberen.
 
Op de saaie luchtstof punchte ik een dotje wol. Paarse organza punchte ik voor zodat het stof helemaal in elkaar kromp en punchte ik daarna op de paarse stof. Op het water plakte ik met vliesofix een klein driehoekje.
 
 


Ik quiltte het landschapje door met als onderlaag alleen wat vulling. Onder het driehoekje borduurde ik free-motion een bootje en een mast. Niet helemaal recht zoals je kunt zien. Ook heb ik uit de vrije hand wat paaltjes geborduurd en met een textielpen vogels getekend. Ik maakte een laagje van een stukje stof, een correspondentiekaart en het landschapje met de vulling. Sneed het op maat en zigzagde het geheel. Beetje saai nog!



Met mijn nieuwe waskrijtjes (Caran Neocolor II Watersoluble Wax Pastels) gaf ik er net wat meer kleur aan. Subtiel, want veel lef heb ik niet in deze. Ik denk dat je het verschil wel kunt zien in de lucht, vooral het middelste landschapje. Ook het water heb ik op plekken wat lichter gemaakt. Leuk spelen hoor, met die krijtjes!


1 opmerking:

  1. Wat goed! Ik ga ook van resjes iets doen... ik heb ook zoo veeeeeel....

    BeantwoordenVerwijderen