dinsdag 8 november 2011

Nog meer quilts

In een vorig bericht heb ik beloofd dat ik meer foto's zou laten zien van gemaakte quilts. Dit zijn foto's van de quilts die nu bij mij in huis hangen.

Een glas-in-lood quilt van Princess Mirah stof. Ik ben helemaal weg van batikstof. Vooral de groen-oranje stof trok meteen mijn aandacht. Die heeft dan ook een hoofdrol gekregen in de quilt. De andere stoffen heb ik erbij gezocht. Het was heel veel werk, maar toch was de quilt zo af. Ik kon gewoon niet wachten om hem aan de muur te hebben hangen.


 



In een quiltwinkeltje in Nuenen zag ik een sterrenquiltje hangen dat ik prachtig vond. Helaas kon het patroon niet meer geleverd worden. Met toestemming van de eigenaresse van de winkel heb ik het quiltje globaal getekend en thuis ben ik op de computer aan de slag gegaan om een paperpiece patroon te maken. Vervolgens heb ik dat patroon geprint op 'theezakjes'papier. Achteraf zie ik wel wat er is fout gegaan bij het tekenen van het patroon en het uitkiezen van de stoffen, maar over het geheel genomen ben ik niet ontevreden.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten