dinsdag 22 november 2011

Poppenhuisquiltjes


Belofte maakt schuld. Hier wat van de poppenhuisquiltjes die ik in de loop van de tijd heb gemaakt. Het leuke van deze quiltjes is dat je aan kleine stukjes stof genoeg hebt. Het kost dus niet veel en je bent er tíjden mee bezig. Want een gepruts is het wel hoor!

Een visjesquilt van batikstof met op de voorgrond een aantal miniknuffeltjes die ik ook heb gemaakt.




Een kerstquiltje met minipomponnen als grappig detail. Daarbij een aantal kussentjes. Deze kussentjes heb ik geswapt tijdens een poppenhuizenkerstswap.



Als kraamcadeautje hebben mr Busy en ik vaak een minibabykamertje gemaakt. Natuurlijk moest ook daar een quiltje in komen ter decoratie. Zoals je ziet viel het niet mee om met zulke kleine stukjes de hoekjes precies op elkaar te laten aansluiten. Tegenwoordig zou ik hier geen genoegen meer mee nemen. Ook de rechter gevilte beertje, het melkflesje, het stokpopje, het aap-noot-mies-bord, de dekenkist, het telraam, de rammelaar, het fotolijstje en de xylofoon zijn zelf gemaakt. Het vloertje is gezaagd van de gratis roerstaafjes van de Gamma.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten