vrijdag 18 november 2011

Alleen maar een foto van tarte tatin!


Voor vandaag had ik een patroon voor een eendjestutorial gepland. Het patroon van het eendje heb ik uitgedacht en opgeschreven op vakantie en dat is al enige tijd geleden en ik kom er zelf niet helemaal meer uit. :-(     Ik moet het vandaag eerst opnieuw haken en de beschrijving aanpassen voordat ik het op mijn blog kan zetten.


Mr Busy en ik zijn dol op Tarte Tatin. Jullie zijn vast bekend met het verhaal van de franse zusters Tatin die een hotel runden en regelmatig taarten bakten voor hun gasten. Op een gegeven moment was één van de zussen vergeten de vorm te bekleden met deeg voordat ze de appelvulling in de vorm stortte. Ze heeft toen het deeg er maar bovenop gelegd. Het resultaat was een knapperige korst en heerlijk gecarameliseerde appeltjes.

Ik moet bekennen dat ik weliswaar regelmatig deze taart maak, maar tot nu toe altijd met kant-en-klaar bladerdeeg. Helemaal fout natuurlijk! Gisterenavond heb ik voor de eerste keer zelf het deeg gemaakt. Eigenlijk was het een fluitje van een cent, dus ik ga dat zeker vaker doen. Het recept heeft nog wel enige aanpassing nodig, dus ook dat kan ik vandaag niet plaatsen. Het is wel de mooiste tarte tatin geworden die ik ooit heb gemaakt. Kijk maar. 





1 opmerking:

  1. Ik hou van taart tartain.Het is snel makkelijk en boven al heel erg lekker;)

    BeantwoordenVerwijderen