zaterdag 28 april 2012

Naaibenodigheden



Hoe noem je deze dingen? Laat ik het maar gewoon op gewichtjes houden.

Al enige tijd zat ik tegen dit projectje aan te hikken. Op verschillende blogs had ik gezien dat deze gewichtjes handig zijn om patroondelen op de stof te leggen. Ik heb altijd de neiging om (te) weinig stof te kopen en moet dus vaak patroondelen verleggen om alles uit de stof te krijgen. Telkens moet ik dan de spelden eruit halen en weer insteken. Nu kan ik de gewichtjes gebruiken en als ik tevreden ben alles vastspelden. Bijkomend voordeel is dat Beau en Belle nu minder tijd hebben om de spelden uit mijn werk te trekken en er mee aan de haal te gaan.

Het is een saai werkje, maar achteraf viel het toch mee. De vrolijke stofjes maken het karweitje wat lichter. Bovendien vind ik het altijd prettig om iets te doen te hebben bij de tv.

Hoe te maken:
Knip/snijd vierkantjes stof van 10 bij 10 cm. Naai ze op elkaar, maar laat een kleine opening. Knip de hoekjes af. Keer. Druk de hoekjes voorzichtig uit. Vul met rijst en naai de opening met de hand dicht. Voor het vullen gebruikte ik een trechter.


Niet economisch, maar gebruik makend van de mooiste stukken!


Eigenlijk ook wel een leuk cadeautje om te maken voor een naaister.




2 opmerkingen:

  1. Erg leuk, dit ga ik gelijk in het weekend maken,eerst even tussen mijn lapjes graaien.
    Groetjes Tonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super goed idee, ik ga er zo aan beginnen .

    BeantwoordenVerwijderen