donderdag 24 mei 2012

Een dagje Antwerpen


Antwerpen is geweldig, dus toen ik hoorde dat de personeelsvereniging van mijn werk een tripje naar die stad had gepland, gaf ik me snel op. Afgelopen weekend was het zover. Met drie bussen togen we naar België. Het begon te regenen toen we in de bus stapten, maar het werd droog zodra we weer uitstapten. Dus ook het weer werkte helemaal mee.

Alleen al wat dwalen door de stad is leuk. Je komt leuke steegjes en oude pandjes tegen.





De rondvaart door de de haven viel me een beetje tegen. Ik kon de uitleg niet verstaan.




Het voordeel van op zondag naar een stad: je ziet hoe mooi sommige rolluiken van winkels beschilderd zijn.



Hieronder het uithangbord van een biologisch eettentje. Ik snap de bedoeling, maar vind de naam niet erg eetlustopwekkend. Ik krijg toch andere associaties dan alleen maar gezond eten.



Is het een boekhandel of een broekhandel?



We zouden een wandeling door de ruien (voormalig riolering) gaan maken. Jammer genoeg had het die nacht erg hard geregend en was het waterpeil te hoog. Daardoor hebben we alleen een korte boottocht gemaakt door de ruien. De wandeling was bovengronds óver de ruien. Voor enkele dames een opluchting. Door de regen was alles flink in beweging gezet en het stonk behoorlijk. De gesignaleerde rat droeg alleen maar bij tot meer zin in een wandeling in de zon.
Overigens complimenten voor de gids. Hij wist echt alles van de stad.



Zo vroeg ik hem naar al die Mariabeeldjes tegen de gevels aan; Antwerpen is een rooms-katholieke stad en wilde dat ook uitdragen.


 


En natuurlijk: de belgische bonbons!


1 opmerking: