woensdag 26 oktober 2011

Little quilts of love



Geknipt van deze site:
De "Little quilts of love" vinden hun oorsprong in Australiƫ en vervolgens is dit idee overgewaaid naar Nederland. Het zijn oorspronkelijk quilts ter grootte van een luier, gemaakt door quilters voor ouders wiens pasgeboren baby overleden is.
De ouders krijgen de quilt aangeboden en kunnen deze quilt gebruiken om hun kindje in te wikkelen en het zo te begraven of te cremeren. De quilt kan ook bewaard worden of thuis opgehangen worden.
Het quiltje is bedoeld als een blijk van medeleven in een zeer verdrietige periode.

De quiltjes zijn klein en altijd vierkant.
De afmeting varieert van 40x40 tot 60x60 cm.


Ja ja, ik weet dat ik het quiltje nog moet strijken. ;-)


Soms haal ik mijn stoffen naar beneden, spreid ze uit over de grote eettafel en zoek 'lieve' stofjes uit die samen mooi combineren. Meestal houd ik het patroon simpel, voor babies houd ik niet van heel drukke patronen.

De quiltjes breng ik naar mijn schoonmoeder die ze voor mij afgeeft op de verloskundige afdeling van een ziekenhuis.

Heb je stofjes over en zin en tijd? Maak dan eens een LQOL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten