vrijdag 30 december 2011

Testen van de Philips FlexCare+

Zoals je al eerder hebt kunnen lezen heb ik via Buzzer een aantal maanden de Philips FlexCare + mogen uitproberen. Ik kreeg de mogelijkheid om er twee te bestellen, dus mr Busy heeft dapper meegetest.



Pluspunten
In eerste instantie hebben we erg moeten wennen. Het ding maakt 31.000 bewegingen per minuut (geen typefout) en dat trilt de eerste paar keer poetsen bijna je mond uit. We hebben zeker twee weken nodig gehad om daar aan te wennen. Maar.. die snelle en krachtige bewegingen zorgen er ook voor dat het tussen je tanden naar ons idee beter gereinigd wordt dan met een gewone electrische tandenborstel. Het hol gevormde borsteltje kan ook beter overal bij.

Prettig is dat na 30 seconden wordt aangegeven dat je naar het volgende gedeelte tanden/kiezen kunt gaan. En dat geeft het apparaat heel discreet aan. Niet zoals mijn vorige apparaat dat er gewoon enkele seconden mee ophield. En dat terwijl ik 's morgens haast heb om op tijd naar mijn werk te gaan! Ook fijn is dat de accu echt wekenlang meegaat als het goed is opgeladen. Mijn vorige electrische tandenborstel moest om de vijf dagen op de lader gezet worden. En verder maakt dit apparaat minder herrie.

Ik ben zelf een harde poetser en oefen altijd veel te veel druk uit op de tandenborstel. Om de een of andere reden doe ik dat met dit apparaat niet.

Minpunten
Op het apparaat zitten verschillende standen, onder andere voor massage (van tandvlees). In de praktijk heb ik er welgeteld twee gebruikt, waaronder eentje maar één keer.

Het is jammer dat we twee precies dezelfde hebben. Dat geeft nog wel eens problemen met het uit elkaar houden van de apparaten. Moeten we nog iets op verzinnen. Als iemand een idee heeft???

Klein puntje, maar voor mij zit de aan/uit knop niet helemaal op de goede plaats. Het komt regelmatig voor dat ik tijdens het poetsen per ongeluk het apparaat uit zet.

Conclusie
Zijn mijn tanden witter geworden en voelen ze gladder aan? Ik denk het niet, maar al met al ben ik heel tevreden over deze luxe electrische tandenborstel. Buzzer krijgt ze mooi niet terug, wij gaan ze gewoon houden! (eh... tegen een kleine vergoeding dan hè.)

1 opmerking:

  1. hoihoi,
    Wat grappig, buzzer heeft deze tandenborstel vlgs mij al vaker in de actie gehad, wij hebben 'em 1,5 jaar geleden ook gebuzzed.
    Bij ons kon je gekleurde ringetjes om de borsteltjes doen. (Die zaten erbij). En daardoor houden wij onze borstels uit elkaar.
    Ik ben er erg tevreden over, maar wat je zegt van die standen klopt. Wij gebruiken eigenlijk ook maar 2 standen.

    BeantwoordenVerwijderen