maandag 19 december 2011

Niet voor fabric-a-holics!

Waarschijnlijk weten de meeste quilters onder jullie wel dat quiltstof in Amerika veel goedkoper is dan hier in Nederland. Hoewel het moeilijker stof uitzoeken is via een webwinkel, bestel ik soms toch online. Als je het houdt bij één serie van een fabricant zijn de stoffen op elkaar afgestemd en loop je geen riciso dat de kleuren niet matchen.

Voorheen heb ik batiks besteld bij Best Kept Secret. Prima service, niks mis mee. Nu was ik op zoek naar jelly rolls en Best Kept Secret heeft daar niet zo veel keus in. Ik heb dus een hele tijd het web zitten afstruinen naar een quiltwinkel die én veel keus heeft, én levert aan Nederland én die ook nog eens niet zo duur is met verzenden. Gelukkig heeft mijn zoektocht resultaat opgeleverd.

Als je kasten al vol zijn, is het nu tijd om te stoppen met lezen!

The fabric Shack verstuurt tot 9 yards aan stof voor 9 dollar als je kiest voor de goedkoopste verzendmethode. Er is volop keus. Ik heb voor het weekend besteld, kreeg op maandag een mail dat het opgestuurd was en zo'n tien dagen later had ik het pakketje in huis. En het mooiste was dat ik niet eens invoerrechten heb hoeven betalen. Daar kun je echter niet op rekenen. Dat is pech of mazzel hebben en hangt natuurlijk ook af van hoeveel je pakketje waard is. O ja, ik kreeg ook nog een cadeautje: een oprolbaar meetlint in centimeters en inches.

Mijn aankoop:



Mooi hè!
En zo kwam het binnen.



Uiteindelijk heb ik niet eens een jelly roll gekocht maar een layer cake van Moda. Op de foto zie je ook meteen waarom het gevaarlijk is om online te kopen. De crème stof uit de serie verkochten ze niet meer, dus heb ik een andere keuze moeten maken. De geleverde stof vind ik te gelig. Helaas moet ik dus nogmaals bestellen bij The Fabric Shack. Heel rot! Om nu wel een goede kleur te krijgen, heb ik gemaild naar de winkel. Ik wacht nog op antwoord en weet nog niet of ze ook advies geven. De crème stof is overigens niet weg, daar vind ik wel een andere bestemming voor, al is het alleen maar als quiltachterkant.

Update: ik heb vandaag keurig antwoord gekregen op mijn vraag over wit/crème stof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten