dinsdag 20 december 2011

Plastic kerstboom

Wat is het toch gezellig met een kerstboom in huis! Wat mij betreft is een kerst zonder kerstboom onmogelijk.



Dat plaatste ons vorig jaar wel voor een dilemma. Twee jonge en behoorlijk drukke katjes in huis én een kerstboom! Ik zag in gedachten telkens taferelen voor me van katten die halverwege in een boom springen die dan in slow motion om valt. Alles kapot, katje gewond. Nee, dat zag ik helemaal niet zitten.
Alternatieve piek

Ik was nog aan het peinzen tot er een krantje van een landelijke discounter op de deurmat viel. In de folder stond een aanbieding voor een zak plastic kerstballen voor een paar euro. Bingo! Ik dus een paar dagen later die ballen halen. Ik kende nog de plastic ballen uit mijn jeugd, die zagen er ook behoorlijk plastic uit. Deze zien er goed uit en glanzen mooi. Maar... ze zijn nog steeds onbreekbaar. Als je ze laat vallen, stuiteren ze als een stuiterbal een paar keer op en neer en verder niks.




Achteraf viel het allemaal reuze mee. Beau en Belle hebben zich (nagenoeg) keurig gedragen. Behalve wat tikken tegen een kerstbal en proberen een bal uit de boom te trekken hebben ze de kerstboom goed met rust gelaten. Toch was ik heel blij met de ballen, al was het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust.


Dit jaar staat de plastic ballen kerstboom weer te pronken in de kamer. De ballen zijn aangevuld met zelfgemaakte ornamentjes van stof, om de boom toch iets eigens te geven. De cadeautjes onder de boom maken het geheel af. O ja, lintjes aan cadeau's zijn wel uit den boze. Belle doet niets liever dan daarmee spelen en ze doorkauwen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten