dinsdag 27 maart 2012

Kaarskopjes maken

Door een idee van haar en een tripje naar de rommelmarkt heb ik al vele avonden plezier.







Op de rommelmarkt vond ik acht kitcherige kopjes, eigenlijk niet kitcherig genoeg, maar goed. En bovendien heb ik er een steelpannetje aangeschaft. Totale kosten € 2,50.

In mijn kast vond ik nog een heleboel kaarsen waarvan ik vond dat ze een betere bestemming verdienden dan daar maar te liggen. Aan de slag!

Voor één kopje gebruik ik ongeveer twee lange kaarsen. Ik snijd de kaarsen aan stukken, maar zorg dat ik het onderste gedeelte en de lont intact laat. Het stompje plaats ik in het kopje en met twee lange lucifers houd ik de lont recht.






In het steelpannetje smelt ik op een laag vuur het kaarsvet. Het kaarsvet giet ik vervolgens voorzichtig in het kopje. Ik laat het een paar uur hard worden. Het kaarsvet klinkt wat in en dat vind ik niet mooi, dus later laat ik het overgebleven kaarsvet nogmaals zachtjes smelten en giet het restant ook in het kopje.

Als het kaarsvet helemaal hard geworden is, dan knip ik de lont op de goede lengte.

Elke avond giet ik zo één of twee kaarskopjes, telkens in een andere kleur. Jammer genoeg zijn mijn kopjes op. Zou er binnenkort weer een rommelmarkt zijn in de buurt?




4 opmerkingen:

  1. Hoi,
    zondag was er nog een rommelmarkt is steensel. Daar ben ik geweest, ze hadden er veel van dit soort kitscherige kopjes, als ik dit ideetje eerder had gezien had ik er een paar gekocht. Super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rabbitje, dan was je er eerder dan ik! Geen kopjes gezien.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een super idee om te doen met oude kaarsen, dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen