woensdag 7 maart 2012

Punchen

Vanmiddag heb ik een workshop machine punchen gevolgd bij Rijkers in Veghel. Superleuk om te doen. Je kon kiezen of je een sjaal wilde maken of een vierkant versieren. Ik koos voor het vierkant, omdat ik wilde kijken wat je allemaal kunt doen met zo'n machine en welke materialen je kunt punchen.

Andere mensen maken daar dan gewoon mooie dingen van.



Maar dan het mijne. Echt een proefstukje.



Vooral leuk vind ik het werken met organza. Het is moeilijk te zien op de foto, maar tussen het blauwe wol en garen zit ook een bloemetje van organza. 



Gelukkig heb ik ook een broche mee naar huis kunnen nemen. In een kwartiertje of zo heb je zo'n bloem gemaakt.



Ik was er van overtuigd dat ik direkt een machine zou aanschaffen, maar eerlijk gezegd twijfel ik. Hoe vaak ga je zo'n ding gebruiken en ik zie de bergen materiaal al voor me. Hier wat wolvilt, daar een metertje organza, dan nog een bolletje garen.  



Pfff, mr Busy wordt daar niet blij van! De kasten puilen nu al uit. Ik ga er nog maar eens goed over nadenken. Op voorstel van een medewerker van Rijkers heb ik wel een exemplaar gereserveerd, zodat ik eventueel nog kan profiteren van de aanbieding, maar met dien verstande dat ik nog niet weet wat ik zal doen.

Hebben jullie nog input? Heb je een punchmachine? Gebruik je het ook vaak? Wat maak je er mee? Of heb je er juist spijt van dat je de machine hebt gekocht? Kortom, ik hoor graag wat van je.


2 opmerkingen:

  1. Hoi
    Als eerste bedankt voor je berichtje op mijn blog.
    Ik kom ook altijd bij Rijkers,en heb ook een punchmacine.Wist je dat er net een nieuw boek uit is over alleen punchen??
    http://marpetdesign.blogspot.com/2011/12/nieuw-punch-boek.html
    Heel erg leuk met patronen en ideeen...misschien om je op weg te helpen!
    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marjolein,

    Dat boek heb ik gezien bij Rijkers, mooi boek! Ik heb flink gegoogled en allerlei ideeën opgedaan. Ik denk dat ik volgende week toch een punchmachine ga halen.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen